Wpisz frazę

Zbieranie leadów

Klient
Philips

Cel kampanii
Celem kampanii było opracowanie strategii promocji i komunikacji, która pozwoliłaby zebrać dla Klienta określoną liczbę bardzo rozbudowanych leadów (imię i nazwisko, adres e-mailowy, wiek, nr telefonu), a także wygenerowanie sprzedaży w specjalnie przygotowanym sklepie. Akcja miała być skierowana do kobiet i mężczyzn w wieku 25-50 lat, mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Realizacja
Opracowaliśmy następujący mechanizm: na specjalnie przygotowanym landing page każdy, kto zostawił swoje dane, mógł zostać wybrany w drodze konkursu do darmowego przetestowania jednego z wybranych urządzeń marki Philips, napisania opinii na jego temat i zatrzymania go w prezencie. Dodatkowo każda z osób biorących udział w konkursie otrzymywała 30% upustu na zakupy w internetowym sklepie Philips, który specjalnie w tym celu został przygotowany. Każdy odwiedzający landing i zostawiający dane miał również możliwość skorzystania tylko z rabatu w sklepie internetowym, bez konieczności angażowania się w konkurs związany z testowaniem produktów.

Potencjalnych chętnych informowaliśmy o okazji za pomocą specjalnie przygotowanego e-mailingu, odsyłającego do landing page.

Zadanie miało następujące etapy

ETAP 1

opracowanie koncepcji promocji

ETAP 2

przygotowanie kreacji landing page z forumarzem zgłoszeniowym do zbierania leadów

ETAP 3

przygotowanie e-mailingu zachęcającego do wzięcia udziału w akcji

Testowano następujące produkty: wielofunkcyjne multicookery, golarki sensotouch 2D, ekspresy do kawy Saeco Moltio oraz ekspresy do kawy Minuto. 
Po naszej rekomendacji, po raz pierwszy w historii Philips zdecydował się na wykorzystanie specjalnego landing page do zbierania leadów (dotychczasowa polityka zakładała przekierowanie na główną stronę www).

Zadaniem Tarsago Polska było – poza wspomnianym opracowaniem strategii i komunikacji – oprogramowanie całości, a także zaplanowanie i realizacja kampanii e-mailingowej z wykorzystaniem własnych baz B2C, czyli: dobór odpowiednich osób, które spełniały założenia briefu, przeprowadzenie wysyłek testowych, monitoring wysyłki e-mailingowej oraz przygotowanie raportu / statystyk z kampanii.

Kampania zakończyła się bardzo dobrym rezultatem – w ciągu miesiąca, po jednej wysyłce, udało się zebrać 4 razy więcej leadów niż zakładano w bardzo odważnym briefie. Sukcesem okazała się także sprzedaż produktów w sklepie Philipsa.